Indlæser Begivenheder

Velkommen til Intro til Keramik.

Kurset hjælper dig i gang med keramik, så du kan fortsætte i Hey Space efterfølgende eller derhjemme, hvis du har muligheden.

1. gang (25/8): Vi arbejder med leret og lærer det at kende. Har du selv ønsker til et projekt kan vi i fællesskab finde ud af, hvordan det kan lykkes. Jeg kan også komme med små projekter, hvor der kan afprøves teknikker. Samtidig bliver du introduceret for hvordan vi arbejder i værkstedet.

Ønsker du at lære at dreje, kan jeg også give en intro til dette. Vi har to drejeskiver, og deles om dem.

2. gang (1/9): Vi fortsætter med vores projekter, og pakker en ovn med tørre emner fra sidst til en forglødning, så de er klar til at få glasur næste gang.

3. gang (8/9): Vi giver vores forglødede emner glasurer. Vi kan tale om forskellige teknikker. Vi pakker ovnen og gør klar til en glasurbrænding. Hvis der er tid kan vi arbejde i nyt ler igen.

4. gang (15/9): Vi tømmer ovnen, og taler om de færdige resultater. Måske kan vi lave en lille udstilling i fællesrummet, og/eller tage flotte fotos til Hey Spaces facebookside.

Husk at vi alle hjælpes med at rydde op.

Medbring:

  • Ler (der kan også købes ler billigt i Hey Space via MobilePay) Det skal være stentøjsler, ellers bruger vi det ikke.
  • Notesbog, hvor du kan nedskrive teknikker og hvad du har brugt af glasurer.

Der skal påregnes et mindre ekstra beløb til forbrug af glasur samt brændinger i keramikovn som afregnes på stedet.

Undervisningsdage: Mandage den 25/8, 1/9, 8/9 og 15/9 kl. 10:00-14:00

Tilmeldingsfrist: Fredag den 22/8

Maks antal deltagere: 5

Underviser: Helene

Del dette event via

3 kommentarer

  1. Marie louise Kloster 15/08/2025 af 10:54- Svar

    Hej Helene
    Jeg er int. i drejekursus men kan ikke den først mandag. Jeg har allerede nogle ting herhjemme som er tørre. Kan jeg hoppe på holdet de sidste 3 gange??

  2. Helene 15/08/2025 af 21:29- Svar

    Hej Marie. Det er ok for mig hvis du hopper med fra 2. gang, og betaler 300 kr. mindre. Hvordan vi gør det med betaling skal vi lige have en administrator med ind over. Du hører nærmere.

Læg en kommentar

Go to Top